loading...

موفق باشیم...

بازدید : 84

 

برای دستیابی به موفقیت باید از اصول آن آگاه بود مراحل مهم آن را دانست و از قوانین آن باید پیروی کرد.زیرا موفقیت نیز قوانین مخصوص به خود را دارد که هر کسی میتواند با دانستن آنها مراحل رشد و ترقی و کامیابی را به سرعت طی کند و به قله موفقیت برسد .ما سعی می کنیم این قوانین را با زبانی ساده برای شما بیان کنیم... 

1- هدف :

مهم ترین اصل برای پیروزی در زندگی داشتن هدف می باشد.

برای رسیدن به هر موفقیتی کوچک یا بزرگ, باید هدف مشخص و معینی داشت .

بسیاری از انسانها بدون هدفی خاص زندگی می کنند و انتظار دارند که به مراحل بالاتری از زندگی شخصی و اجتماعی و اقتصادی هم برسند,چه انتظار بیهوده ای!

البته اگر از آنها پرسیده شود آیا دارای هدفی هستید؟بلافاصله جواب می دهند آری,خوشبختی.

بسیار خوب ولی خوشبختی یعنی چه؟و منظورتان از خوشبخت شدن چیست؟اگر همین الان یک نفر ظاهر می شد و گفت من آماده ام تا هر آنجه را که بخواهی به تو بدهم , انتظار داری چه چیزی به تو بدهد؟خوشبختی ؟خوشبختی کجاست ؟در عالم خارج و واقعی آیا می توان خوشبختی را پیدا کرد؟نه ,هرگز.

خوشبختی یک امر کلی و ذهنی می باشد و منظور هر کسی از خوشبختی یک چیز است .خوشبختی در نظر من با خوشبختی در نظر شما هزاران کیلومتر با هم فاصله دارد.شما باید دقیقا مشخص کنید چه می خواهید.منظور ما  هم از داشتن هدف همین است: بیان جزییات. نه یک مفهوم خیلی کلی که با نداشتن هدف هیچ فرقی نمی کند.

اگر می خواهید درآمدتان افزایش پیدا کند حتما باید بگویید چقدر.بیست هزار تومان؟دویست هزار تومان؟دومیلیون تومان؟یا ماهی بیست میلیون تومان؟

خانه می خواهید؟چه جور خانه ایی؟یک طبقه یا دو طبقه؟چند خوابه؟چه امکاناتی داشته باشد؟و در کجای شهر یا کشور واقع شده باشد؟و...

آنچه مهم است جزییات است.

شما باید بدانید هر چه را در ذهن خود همراه با جزییات مجسم کنید و آن را بارها و بارها تکرار کنید و این تکرار همراه با احساسات باشد همه هستی و کائنات دست به دست هم می دهند تا آرزوی شما و آنچه که به تصویر کشیده اید را برآورده کند.این یک خیالبافی کودکانه نیست بلکه یک واقعیت غیر قابل انکار می باشد که من و شما چه آن را باور کنیم یا آن را دروغ بپنداریم وجود دارد و همه افراد موفق به نوعی از آن استفاده می کنند.

پس شما باید باورکنید آنچه را که بخواهید و واقعا بخواهید و هر روز و هر ساعت و هر لحظه عمر آنرا بخواهید و این خواستن توام با تحریک احساسات باشد آنگاه نه تنها همه توانیهای درون شما بیدار شده و شما را به سوی هدف می کشاند بلکه همه هستی و آفرینش پیام شما را دریافت می کند و به کمک شما می آید وخیلی سریعتر از آنچه که تصور کنید هدف را در دستان شما قرار می دهد.

آنچه را که در ذهن خود به تصویر می کشید در دنیای بیرون خواهید دید.

شما سازنده و معمار آینده خویش هستید, همچنانکه الان خود را خودتان ساخته اید و نه هیچ کس دیگری .

ممکن است شما بپرسید:ولی من در ساختن وضعیت کنونی خودم هیچ نقشی نداشته ام ومن آن را نساخته ام .من این همه بدبختی , رنج , فلاکت, و... را هیچ گاه نخواسته ام پس چرا بر سرم آمده است؟

جواب ساده است:شما اصولا یا چیزی نخواسته اید و وقتی چیزی نخواهید بیشتر از این هم به شما نخواهند داد و یا اینکه مرتبا چیزهای را نخواسته اید:بی پولی را نخواسته اید ,بی کاری را نخواسته اید,مریضی را نخواسته ایدو هر آنچه که اطرافتان هست را روزی نخواسته اید و از آن فرار کرده اید و حالا در اطراف خود و در دنیای واقعی مشاهده می کنید .عجیب است,نه!

هر چه را که در ذهن خود ببینیم چه خوب باشد و مورد پسند ما و چه بد باشد و مورد تنفر ما ,اگر آنرا مرتبا در درون خود آنرا ببینیم در واقع به قوای درونی و به آفرینش ,به هستی می گوئیم : برای من فراهم کن!برایم بساز!

بسیاری از انسانها این مطلب را نمی دانند و مرتب از اوضاع و احوال شکایت و گلایه می کنند از اوضاع بداقتصادی, از همسایه بد و هزاران مساله دیگر اگر ده دقیقه کنارشان بشینیم فقط کارشان غر زدن و نالیدن است و متعجب هم می شوند که چرا برسرشان می آید.یک ضرب المثل قدیمی هست که می گوید مار از پونه بدش می آمد در خانه اش سبز شد!

البته منظور من این نیست که این چیزها وجود ندارند یا دارند بلکه می خواهم بگویم شما خودتان انتخاب می کنید.هستی مانند یک فروشگاه بسیار بزرگ است که همه جور کالایی در آن پیدا می شود به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمی زاد ,فقط این خود شما هستید که در این فروشگاه قدم می زنید و در سبد خرید خود فقط اجناس بد و مورد تنفر را قرار می دهید در حالی که می توانید آرزوها ,اهداف و خوبیها را در آن بگذارید.

این ذات طبیعت است, واقعیت هستی است,شما امور را به سوی خود و خود را به سوی آنها  جذب می کنید, هر چه را که بگویید و بخواهید .

پس وقتی برای کائنات فرقی نمی کند که ما چه می بینیم و چه می خواهیم و فقط در پی فرمانبرداری بی چون و چرا می باشد ,چرا در ذهن خود و دنیای درونمان آرزوها و اهدافمان را نخواهیم و آنها را مرتب جلوی چشمانمان نیاوریم .چرا؟

خداوند آفرینش را گوش به فرمان ما خلق کرده است تا آنچه را که ما واقعا می خواهیم برایمان فراهم کند.

اکنون از شما می خواهم که در یک جای خلوت قرار بگیریدکه از لحاظ بدنی و فکری راحت باشید و کسی مزاحم شما نشود حال آنچه را که روزی آرزوی شما بوده است و دوست داشتید که آنها را داشته باشید و یا آنگونه باشید را بنویسید هر چیزی را, از کوچک وبزرگ ,خجالت نکشید چون اینجا به غیر از خودتان کس دیگری نیست .آنقدر بنویسید تا خسته شوید و به مغزتان فشار بیاورید تا چیزی را فراموش نکنید.

هر چقدر برای این کار وقت بگذارید ضرر نخواهید کرد ,عجله هم نکنید,ممکن است بعضی از خواسته های شما طی روزهای آینده یادتان بیاید در این صورت آنها را در یک جا جمع آوری کنید و آخر هفته دوباره این کار را تکرار کنید .

فراموش نکنید که هر چه را می خواهید باید همراه با جزییات کامل و واضح و شفاف باشد و نه یک امر مبهم و  کلی و تاریک که خودتتان هم دقیقا نمی دانید چیست.

آیا همه آرزوهای خود را نوشته اید ؟

در این صورت فعالیت بعدی را که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد را انجام دهید:

از شما می خواهم در یک زندگی ایده آل که به همه خواسته های خود رسیده اید قرار بگیرید. وحشت نکنید.خیلی وقتها افراد از انجام این کار واهمه دارند و می ترستد گویا می خواهند یک گرگ درنده  را مجسم کنند. نترسید و شجاع باشید .در آنچه می خواهید و مصمم به داشتن آن هستید غرق شوید :

یک روز زیبا صبح واقعا قشنگی است هیچ وقت تا به این اندازه احساس شور و شعف نمی کردید در کنار یک همسر دلخواه (خواه زیبا باشد یا نباشد ) و فرزندانی موفق می نشینید و با هم صبحانه می خورید در یک خانه ای که آرزوی هر کسی می باشد بعد آماده می شوید که سر کار بروید .شغل دلخواه ماشین دلخواه همکاران متشخص و...تا شب و حالا که روز به پایان رسیده است خداوند را شکر گذار هستید که این همه زیبایی را در کنار شما قرار داده است تا شما از آن استفاده کنید لذت ببرید و شاکر باشید.

در این صورت چه احساسی خواهید داشت؟یک احساس خوب مسرت بخش و شادی آفرین .

اگر طالب چیزی هستید خود را آنچنان تصور کنید که به آن رسیده اید و از آن لذت ببرید. هرروز صبح و ظهر و شب هر بار حداقل ده مرتبه این کار را انجام بدهید مرتب اهداف خود را مرور کنید.آنقدر این کار را انجام بدهید تا در صفحه ذهن شما هیچ چیز دیگری نباشد الا همینها و به افکار منفی و مایوس کننده و مخدوش کننده اجازه حضور ندهید .

در این صورت منتظر اتفاقات خوب و عجیب طی ماهها و هفته ها و روزهای آینده باشید.

با تمام قوا به پیش!

 

 

کیا یکشنبه 06 فروردین 1396 زمان : 17:51 نظرات (0)
بازدید : 75

راز اول
از كارهایی كه ناچاری انجام دهی لذت ببـــر.
نق زدن تنها تو را خسته تر می كند و نمی گذارد كار را درست انجام دهی.
اما اگر با موفقیت مانند یك دوست رفتار كنی.
مثل سگ همه جا به دنبالت خــــــواهد بود.

راز دوم
سعی كن كارهایت را از صمیم قلب انجام دهی.
نه به صرف این كه ناچاری انجام دهی.
باید به كارت ایمان داشته باشی.
یك جریان آب ضعیف ، تنها نیمی از باغچه را آبیاری می كند.

راز سوم
همه چیز را همانطور كه هست بپذیر.
خواستن تنها، چیزی را تغییر نمی دهد.
خواستن، باد را از وزیدن باز نمی دارد و برف را به آب نبات تبدیل نمی كند.
اگر می خواهی چیزها را بهتر از خودشان تبدیل كنی، با آنها همان گونه كه هستند مواجه شو.

 

 

کیا سه شنبه 24 اسفند 1395 زمان : 23:27 نظرات (0)
بازدید : 85

 

 

این یک مشکل همگانی است که روزهای مان بی برنامه و بی ثمر است اما دلایل آن چیست؟

 

1- فهرست کارهای خود را صبح می نویسید

فهرست کارهای خود را شب قبل بنویسید. این گونه مجبور نیستید انرژی صبح اول وقت خود را صرف برنامه ریزی کنید. در ضمن صبح با انگیزه از خواب برمی خیزید.

 

2-  بیش از اندازه می نویسید

فقط سه تا از مهم ترین کارهای خود را یادداشت کنید، کارهایی که باید هر طور شده در روز آینده انجام شود.

 

 3- دسته بندی نمی کنید.

وقتی که سه کار اصلی و مهم خود را مشخص کردید،‌ همه اهداف خود را در دو لیست دسته بندی کنید: اهداف بلند مدت و اهداف هفتگی و کوتاه مدت.

 

 4- کار خود را به طور واضح و روشن نمی نویسید.

اگر اهدافتان مبهم و نامعلوم باشد،‌ خروجی کار شما نیز مبهم خواهد بود. کارها را به شکل واضح بنویسید، مثلا به جای ورزش بنویسید 15 دقیقه پیاده روی سریع و 25 دقیقه تنیس روی میز

 

 5- اولویت بندی نمی کنید

اگر با کاری که اولویت پایین تری دارد شروع کنید به احتمال زیاد نمی توانید کارهای مهم تر را به اتمام برسانید. سه تا از مهم ترین کارهای خود را به ترتیب اولویت شماره بندی کنید و تمام هدفتان بر این باشد که اولین کار را صبح اول وقت قبل از اینکه ایمیل خود را چک کنید انجام دهید.

 

 6- انتظار حوادث غیرمنتظره را ندارید.

هر روز حداقل یک ساعت را برای کارهای غیرمنتظره در نظر بگیرید. در نظر گرفتن چنین زمانی برای حوادث غیر منتظره استرس شما را کاهش می دهد.

 

7- اهداف بزرگ خود را فراموش کرده اید.

درباره بزرگ ترین هدف خود فکر کنید. مثلاً آیا دوست دارید ارتقاء شغلی بگیرید؟ پول خود را برای تعطیلات پس انداز کنید؟ اگر کارهای داخل لیست، شما را به آنچه که می خواهید نمی رساند مجدد آنها را ارزیابی کنید و ببنید چرا آن ها را داخل لیست آورده اید.

 

️⭕️تجویز راهبردی:

به زبان ساده اگر می خواهید کارهای تان سریع و منظم انجام شود:

 

1-شب قبل برنامه ریزی کنید. می توانید به خودتان پیامک بزنید.

2-تعداد محدودی کار تعریف کنید. کارهای خود را خیلی واضح و مشخص بنویسید. کارهای تان را دسته بندی شده و اولویت بندی شده بنویسید

3-از خودتان بپرسید این کارهایی که برای فردا تعریف کرده ام در راستای اهداف اصلی من هست یا اینکه صرفا کارهای روزمره است؟

4-فکر کنید اگر مسایل پیش بینی نشده رخ داد چه می کنید؟

 

5-اولش سخته. اما کم کم عادت می کنید. یک هفته تجربه کنید تاثیر واضح آن را روی عملکردتان می بینید.

کیا دوشنبه 23 اسفند 1395 زمان : 18:18 نظرات (0)
بازدید : 70

 

پیش بینی توشه برای عرصه زندگی مهم است، چرا که این سفر سفری پرفراز و نشیب است و مسافر می یایست مجهز باشد. ۶ توشه برای دنبال کردن رشد روحی و روانی ما، بطور قطع ضرورت دارند و بدون آنها در راه فردیت یافتن چندان پیش نخواهیم رفت.این توشه های ضروری عبارتند از ایمان، امید، عشق، لطف، رحمت و آرامش.

ایمان

در دنیا هیچ چیزی بیشتر از ایمان رایج وجود ندارد. ایمان رایج چندان متداول است که به ندرت به آن توجه داریم. اما این نوع ایمان موردنظر ما نیست. ایمان موردنظر ایمان وجودی ست، ایمانی که به وجود انسانی ما مربوط است. ایمان انرژی زندگی معنوی و روحانی است و آن چیزی است که به فراخوان عرصه زندگی پاسخ می دهد. به عقیده یونگ از میان صدها نفر از بیماران بالای ۳۵ ساله ای که تحت درمان یونگ بودند، مشکل یکایک آنها یافتن نگرشی معنوی نسبت به زندگی بود. یونگ می افزاید:«و هر کدام که این نگرش دینی را به دست آوردند، بهبود یافتند.» اما یونگ همین جا توقف نمی کند، هرچه بیش تر پیش می رود، کلامش برای کسانی که از زندگی معنوی امتناع می کنند، دشوارتر می شود:«به نظر من در کنار کاهش و نزول زندگی دینی روان رنجوری نیز به طرز قابل توجهی افزایش می یاید. علت رنج بردن تعداد قابل توجهی از بیمارانم که از ملیت های مختلف و در عین حال تحصیل کرده هستند، یک بیماری روحی نبوده است بلکه آنها نمی توانستند در زندگی معنایی بیابند.» ایمان یکی از پیش بینی ها و توشه هاس بنادین برای سفر است. هیچ کس عرصه زندگی را بدون آن آغاز نمی کند. شاید با ایمان ضعیف، ولی بدون ایمان هرگز. در آغاز ایمان ممکن است همانند پاهای یک بره نوزاد ضعیف باشد اما ایرادی نیست. هدف ایمان مهم است نه زورمندی آن.

امید

دومین توشه لازم، امید است. با این که ایمان و امید دو امر متفاوت اند، همدوش هم هستند. آنها با هم مرتبط هستند. هنگامی که امید به اتمام می رسد، ایمان را هم با خود می برد. به همین ترتیب، ایمان مولد امید است. امید آن چیزی است که به ما یادآوری می کند زندگی ارزشمند است. امید یعنی ترک سرزمین سایه، رشد آگاهی، فردیت یافتن، کمال روحی و روانی و زندگی غنی و سرشار. امید به ما انرژی می بخشد تا هنگامی که زندگی دشوار می شود مداومت ورزیم.

 

ادامه دارد...

کیا یکشنبه 22 اسفند 1395 زمان : 20:14 نظرات (0)
بازدید : 74

زبان بدن یکی از مهارت های مهم ارتباطی است که میتواند نقش مهمی در مسیر زندگی شما داشته باشد پس باید با آن  بیشتر از قبل آشنا شوید.

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ حتماً در اطرافتان افرادی را دیده‌اید که روابطشان با دیگران ضعیف است؛ مانند همکلاسی‌هایی با معدل ایده‌آل، سطح تحصیلات بالا و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر اما ناموفق در زندگی. زندگی یعنی زندگی شغلی، خانوادگی و اجتماعی. دقیق‌تر که به این همکلاسی‌ها نگاه کنیم، می‌بینیم آن‌ها همان موقع تحصیل هم بیشتر سرشان در کتاب بوده و کم‌تر با دیگران ارتباط صمیمانه‌ای برقرار می‌کرده‌اند. اهمیت مهارت‌های ارتباطی دقیقا همین جاست. خود زندگی به ارتباط درست احتیاج دارد. وقتی ما از بند کلیشه‌های تحصیلی و رتبه‌بندی شدن با نمره‌ها رها می‌شویم و حالا دیگر بخش عمده‌ای از ساختن زندگی‌مان دست خودمان است، غیر از تخصصمان، بیشترین چیزی که به کارمان می‌آید مهارت‌های ارتباطی است. مهارت‌های ارتباطی شامل مهارت‌هایی بسیار و ریز و درشت است. جرات و تأثیرگذاری در برخورد نخست از مهارت‌های ارتباطی هستند؛ اما در همهٔ این مهارت‌ها همیشه یک بخش پررنگ وجود دارد. مدرسان مهارت‌های ارتباطی همیشه می‌گویند: «… و به زبان بدنش توجه کن!» در این نوشته می‌خواهیم بگوییم، زبان بدن چه الفبایی دارد و چه طور می‌شود یادش گرفت.

تعریف درست ارتباط

خیلی از ما تصور می‌کنیم ارتباط یعنی «حرف‌زدن با هم در حضور هم.» یعنی فقط کلمه‌هایی را ابزار ارتباط می‌دانیم که به صورت حضوری ردوبدل می‌شوند؛ اما این طور نیست. متخصصان ارتباط می‌گویند ارتباط وقتی شکل می‌گیرد که یک پیام، چه کلامی و چه غیرکلامی، از یک فرستنده توسط یک وسیله، چه حضوری، چه تلفنی، چه کتبی و چه اینترنتی، به گیرنده برسد و گیرنده هم به فرستنده جواب دهد.

با این تعریف متوجه می‌شویم فقط محتوای کلمات نیستند که ارتباط را تشکیل می‌دهند. بخش مهمی از ارتباط ما را پیام‌های غیرکلامی شکل می‌دهند. حتی سبب سوءتفاهم می‌شوند؛ به طور مثال یک ارتباط اس‌ام‌اسی می‌تواند پر از سوءتفاهم باشد، چراکه فاقد زبان بدن است. شاید شکلک‌های پیام‌رسان‌ها ساخته شد تا کمبود زبان بدن جبران شود.

الفبای زبان بدن

زبان بدن مانند هر زبان دیگری سیستمی از نشانه‌هاست که ابزار ارتباط است. یعنی اینکه چندین و چند نشانه در کنار هم  و در ارتباط با هم زبان بدن را شکل می‌دهند؛ مثلاً یک دهان خندان کنار یک تن خموده معنایش با یک دهان خندان کنار یک بدن شاداب کاملا فرق می‌کند. ما فقط برای ساده‌شدن مطلب زبان بدن را به اجزای مختلف تقسیم کرده‌ایم؛ وگرنه در واقعیت معمولاً چند نشانه کنار هم قرار می‌گیرند و برای همین کار سخت‌تر می‌شود.

ریتم صحبت کردن

همهٔ افراد یک میانگین طبیعی ریتمِ صحبت‌کردن دارند. مثلاً ریتم صحبت‌کردن «عادل فردوسی‌پور» به طور طبیعی، با ریتم صحبت‌کردن «جواد خیابانی» متفاوت است. معمولاً در ارتباط با دیگران، این متوسط ریتم صحبت‌کردن آن‌ها را کم‌کم می‌شناسیم. دیگران هم ریتم طبیعی صحبت‌کردن ما را می‌شناسند. حالا اگر از این ریتم تندتر یا کندتر صحبت کنیم، معنای خاصی می‌دهد. تند صحبت‌کردن نشانهٔ پنهان پرخاشگری یا احتمالاً ترس است. انگار می‌خواهیم خیلی سریع حق خودمان را بگیریم. برعکس کند صحبت‌کردن نشانهٔ بی‌حوصلگی، اندوه، نداشتن اعتماد به نفس یا خجالت‌کشیدن است. کند اداکردن  یک حرف قاطعانه با خودش این معنای پنهان را دارد که «تو می‌توانی من را راضی کنی.»

ریتم متوسط حرف‌زدن خودتان را حفظ کنید، مگر اینکه بخواهید هیجان خاصی را به دیگران انتقال دهید.

بلندی صدا

کلمات غیر از محتوا یک لحن هم دارند. لحن را ریتم و بلندی صدا می‌سازند. هر کسی یک بلندی صدا دارد. این بلندی صدا هم می‌تواند به فیزیولوژی خود شخص و هم به جغرافیایی که او به آن متعلق بوده ربط داشته باشد. به هر حال وقتی از صدای معمول خود بلندتر یا آهسته‌تر صحبت می‌کنیم، تصمیم داریم معنای خاصی را منتقل کنیم. صدای بلندتر از حد معمول با خودش یک پرخاشگری پنهان دارد و صدای پایین‌تر یک انفعال یا خجالت؛ البته همیشه هم این طور نیست. ما به صورت معمول برای نشان‌دادن اهمیت کلمات یا هیجان‌زدگی‌مان صدای خود را بالا و پایین می‌بریم. اما بلندی پرخاشگرانه یا آهستگی خجولانه شدتی بیشتر از بلندی و پایینی معمول دارند. نه زیاد بلند و نه زیاد آهسته. در یک بازه متوسط صدای‌تان را بالا و پایین ببرید. یادتان باشد صدای «رسا» با صدای بلند فرق می‌کند.

تماس چشمی

اگر صدا هم در گفت‌وگوی تلفنی و هم در گفت‌وگوی حضوری اهمیت داشته باشد، تماس چشمی بیشتر از همه‌جا در گفتگوی حضوری اهمیت دارد. بدون نگاه‌کردن به صورت طرف مقابل، یک رابطه معمولاً نیمی از جذابیت خودش را از دست می‌دهد؛ البته حریم‌های فرهنگی ما در ارتباط چشمی با جنس مخالف را باید در نظر داشت. به هر حال نگاه‌نکردن به طرف مقابل می‌تواند معناهای بسیار داشته باشد. مثلا نگاه روبه‌پایین و به اصطلاح سربه‌زیر به معنای خجالت، انفعال و عدم‌ اعتمادبه‌نفس است. دزدیدن نگاه و به اصطلاح «رو برگرداندن» می‌تواند به معنای پرخاشگری باشد. همان طور که خیره نگاه‌کردن و چشم از چشم بر نداشتن می‌تواند نشان‌دهندهٔ پرخاشگری باشد. یک رابطه چشمی متعادل در این زمینه از همه بهتر است. رابطهٔ چشمی مناسب، رابطهٔ متداوم اما منقطع است. یعنی شما باید به صورت طرف مقابل نگاه کنید و هر از چند وقت نگاهتان را از صورت طرف مقابل قطع کنید و دوباره نگاه کنید.

حالت چهره

حالت کلی چهره به ما اطلاعات بسیاری را منتقل می‌کند. تحقیقات ثابت کرده‌اند، در همه جای دنیا مردم هیجان‌های اصلی‌شان را به یک شکل در صورتشان نشان می‌دهند. می‌توان گفت شادی، غم، تنفر، ترس، خشم و تعجب در همه جا یکسان است. هیجان‌های دیگر یا ترکیبی از همین هیجان‌های اصلی هستند یا شدیدتر و خفیف‌تر خواهند بود؛ برای همین شما باید حداقل بتوانید این شش نوع هیجان را در صورت طرف مقابل تشخیص دهید.

با استفاده ار بازی پانتومیم می‌توانید شناسایی این هیجان‌ها را با دوستان یا اعضای خانواده تمرین کنید.

ژست‌ها

یک سری از حرکات پشتِ‌سرِهم در هر فرهنگ یا خرده‌فرهنگی می‌تواند معنای خودش را داشته باشد. به این حرکات ژست می‌گویند؛ مثلا دست جلو آوردن به معنای سلام‌کردن و دست تکان‌دادن به معنای خداحافظی است. نگاه‌داشتن انگشت در راستای خیابان به معنای «مستقیم می‌روم» و کشیدن دایره در هوا در خیابان و قبل از رسیدن تاکسی به معنای «می‌خواهم به اولین میدان بروم» است.

ژست‌های فرهنگ خودتان را بشناسید، آن را در دیگران تشخیص دهید و خودتان در ارتباط با دیگران آن‌ها را به کار ببرید.

کیا شنبه 21 اسفند 1395 زمان : 16:29 نظرات (0)
بازدید : 103

توصیه های منحصربه فرد موفقیتِ برایان تریسی (Brian Tracy) را امتحان کنید تا اثر فوق العاده آن را در کار و زندگی تان ببینید.

توصیه های منحصربه فرد موفقیتِ برایان تریسی (Brian Tracy) را امتحان کنید تا اثر فوق العاده آن را در کار و زندگی تان ببینید. برایان تریسی یکی از معروف ترین و برترین سخن رانان، مربیان و نویسندگان دنیاست که به کشورهای بسیاری سفر کرده و سخنرانی ها و سمینارهای او در زمینه های مختلفی مانند رشد و توسعه فردی، رهبری، مدیریت زمان، کسب و کار و فروش است.

تریسی عوامل موفقیت را شناسایی کرده که به شما کمک می کند تا هم در زندگی فردی و هم در زندگی حرفه ای خود به موفقیت های زیادی دست یابید. اگر بخشی از این توصیه ها یا تمامی آنها را اجرا کنید، در مسیر صحیحی قرار خواهید گرفت و به زودی به خواسته های خود می رسید.

١. توجه به آموزش

پژوهش ها نشان می دهد، بالاترین میزان حقوق دریافتی متعلق به افراد تحصیل کرده یا دارای دانش و مهارت است. یک فرد تحصیل کرده با دانش، بینش و آگاهی نسبت به زمینه ی کاری خود، از روندها و تغییرات آن مطلع است؛ بنابراین آموزش مسئله ای است که در طول زندگی باید همواره مورد توجه قرار بگیرد.

٢. کسب مهارت

یکی از عوامل موفقیت داشتن مهارت است. هر چقدر مهارت های بیشتری داشته باشید، فرصت های بهتری برای رشد و پیشرفت در شغل تان خواهید داشت. شما می توانید از طریق مطالعه یا کسب تجربیات مختلف، مهارت های خود را افزایش دهید.

٣. گسترش ارتباطات

گسترش دایره ی ارتباطات بسیار مهم است. این کار به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد و شما باید دائما در حال افزایش میزان ارتباطات خود باشید. در این صورت با افراد زیادی آشنا خواهید شد که هر یک به نوبه ی خود می توانند در موقع لزوم به یاری شما بیایند و به موفقیت و پیشرفت تان کمک کنند.

۴. پولدار بودن

مدیریت پول و دارایی بسیار مهم است. اگر به میزان کافی پول داشته باشید می توانید از فرصت های پیش روی خود استفاده کنید. برای مثال اگر از شغل تان رضایت نداشته باشید، اما به درآمد آن نیاز داشته باشید به راحتی نمی توانید موقعیت خود را تغییر دهید، اما اگر امکانات و گزینه های مختلفی پیش رو داشته باشید در این صورت قادر خواهید بود آزادانه تر عمل کنید.

۵. برخورداری از عادات کاری خوب

این عادت به معنای اولویت بندی مناسب کارها و فعال بودن است و بهره وری را بالا می برد. ظرفیت شما برای افزایش میزان بازگشت به موقع سرمایه این امکان را به شما می دهد تا در زمان کمتر، دستاوردهای بیشتری داشته باشید. مرتب و منظم بودن و دقت داشتن در کارها باعث موفقیت می شود.

۶. مثبت اندیشی

شما این قدرت را دارید تا فارغ از هر مسیری که در آن هستید، مثبت اندیش باشید. باید سعی کنید در هر شرایطی جنبه ی مثبت ماجرا را ببینید و به پیش بروید. یک دیدگاه مثبت ذهنی هم در زندگی کاری و هم شخصی برای شما بسیار مفید خواهد بود.

٧. داشتن ظاهر مناسب

مانند انسان های موفق لباس بپوشید. این یک حقیقت است که ظاهر افراد بر زندگی شان اثر دارد و افراد بر اساس ظاهرشان قضاوت می شوند. یکی از بهترین راه هایی که می توانید خودتان را به بهترین نحو به دیگران نشان دهید، ایجاد یک تصویر مثبت از خودتان است؛ بنابراین ارزش دارد که کمی از وقت تان را صرف رسیدن به ظاهرتان بکنید.

٨. افزایش خلاقیت

خلاقیت یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در زندگی است و بهترین راهی است که می توانید به کمک آن همراه با کار مداوم در سریع ترین زمان ممکن به اهداف خود دست یابید. به یاد داشته باشید گاهی داشتن تنها یک ایده می تواند منجر به ثروت آفرینی شود. اکنون تصور کنید، ایده های فوق العاده ای در سر دارید.

٩. برخوداری از یک شخصیت محکم و دوست داشتنی

 

احترامی که به دنبال اعتمادِ سایرین ایجاد شود، پایه و اساس قدرتمندی برای زندگی و روابط کاری و شخصی شماست. رعایت انضباط شخصی و داشتن صداقت باعث می شود، فرصت های زیادی به روی شما گشوده شود. وقتی دیگران شما را فردی امین و راستگو بدانند بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و شما را قبول خواهند داشت

کیا چهارشنبه 18 اسفند 1395 زمان : 19:18 نظرات (0)
بازدید : 88

1- اشتیاق؛ انگیزه ما برای طی مسیر
نخستین عامل موفقیت، اشتیاق است. «فریمن توماس»، طراح اتومبیل شرکت دایملر کرایسلر، اشتیاق را عامل انگیزه بخش و هدایتگر خود برای رسیدن به موفقیت می داند؛ پس افراد موفق کاری را انجام می دهند که به آن عشق می ورزند و تنها کسب درآمد به آنها انگیزه بیشتر نمی دهد. نکته جالب اینجاست که اگر کاری را با علاقه انجام دهید، پول و درآمد هم خود به خود به دست می آید.

2- کار برایتان مثل تفریح باشد
دومین عامل، کار و تلاش است. «روپرت مورداک»، مدیرعامل سرشناس چندین شرکت بزرگ و موفق و یکی از غول های رسانه ای جهان، کار و تلاش را عامل ضروری موفقیت می داند. به گفته او، هیچ چیز آسان به دست نمی آید و کار و تلاش هم به نوبه خود مفرح و سرگرم کننده است.
درست شنیدید روپرت مورداک معروف، کار و تلاش را سرگرم کننده می داند؛ پس افراد موفق کار کردن را نوعی تفریح می دانند و سخت برای آن تلاش می کنند. در حقیقت این افراد معتاد کار نیستند و واقعا از کار و تلاش خود لذت می برند.

3- تمرین مداوم و دیگر هیچ
«الکس گاردا»، مدیرعامل یکی از شرکت های موفق تولید کننده بازی های رایانه ای، تمرین و ارتقای مهارت ار راز موفقیت می داند. به نظر او موفق شدن عجیب و وابسته به یک فرمول جادویی نیست و تنها نیازمند تمرین و تمرین و تمرین است.

4- تمرکز بر هدف واحد
عامل بعدی تمرکز است. «نورمن جویسن»، فیلمساز معتقد است برای موفق شدن باید تنها بر روی یک هدف تمرکز کرد.

5- اراده ترغیب کننده
حالا نوبت به اراده می رسد. «دیوید گالو»، دانشمند علوم دریایی، اراده جسمی و روحی را یکی از عوامل مهم موفقیت می داند و بسیار بر توجه به آن تاکید می کند. افراد موفق با اراده قوی خود اعتماد به نفس را در وجودشان به وجود می آورند و خود را از تردید و خجالت رها می کنند.

«گلدی هاون»، بازیگر معروف آمریکایی، اعتراف می کند که در ابتدا نسبت به خود و توانایی هایش دچار شک و تردید بود و خود را به اندازه کافی باهوش و خوب تصور نمی کرد. او فکر می کرد که هرگز موفق نخواهد شد؛ البته ترغیب خود و ایجاد اراده همیشه چندان هم آسان نیست.

مادرها همیشه منبع خوبی برای ایجاد انگیزه، اراده و پشتکار هستند. «فرانک گری» که معماری موفق و شناخته شده است، مادرش را عامل ایجاد انگیزه و اراده در خود می داند.

6- ارائه خدمات ارزشمند
خدمت کردن به دیگران عامل هفتم موفقیت است. «شروین نولاند»، استاد جراحی دانشگاه یِیل آمریکا، خدمت در کِسوت یک پزشک را نوعی امتیاز ویژه می داند. بسیاری از کودکان و نوجوانان آرزو دارند روزی میلیونر شوند؛ پس باید به این بچه ها یاد داد که با ارائه خدمات ارزشمند به دیگران می توان به این آرزو رسید و ثروتمند شد.

7- ایده های ناب و خلاق
برخورداری از ایده های ناب و ارزشمند یکی دیگ راز عناصر لازم برای دستیابی به موفقیت است. بیل گیتس، مدیرعامل مایکروسافت، می گوید: «من یک ایده ناب و فوق العاده داشتم و می خواستم نخستین شرکت تولیدکننده نرم افزارهای ویژه رایانه های شخصی و خانگی را راه اندازی کنم.»

به نظر من هم ایده گیتس بسیار خوب بود. خلق ایده های ناب، فرآیندی عجیب و جادویی نیست؛ در واقع این فرآیند از چند مرحله بسیار ساده تشکیل شده است که توجه به اطراف و کنجکاوی از عناصر ضروری آن به شمار می رود.

8- مقاومت در برابر ناملایمات
بالاخره نوبت هشتمین عامل، یعنی سماجت رسید. شما باید در برابر شکست سمج باشید، روحیه خود را نبازید، در برابر ناملایمات مقاومت کنید و در نهایت مقابل انتقادها، طرد شدن ها، فشارها و آزار دیگران جا نزنید.

باور کنید با توجه به این هشت عامل می توانید به آسانی به فردی موفق تبدیل شوید. به من اعتماد داشته باشید و این هشت توصیه را سرلوحه کار خود قرار دهید. مطمئنم هرگز پشیمان نخواهید شد.
منبع:مجله موفقیت

کیا سه شنبه 17 اسفند 1395 زمان : 20:41 نظرات (0)
بازدید : 127

 

زماني كه آماده‌ايد به پيش رويد، راهي وجود خواهد داشت. وقتي از موقعيت كنوني‌تان راضي نيستيد، دري جديد به رويتان گشوده مي‌شود.

هنگامي كه مشتاق آموختنيد، معلمي مي‌يابيد و زماني كه آرزو داريد چيزي متفاوت بسازيد،‌ چالشي براي ساختن فرصت‌هاي جديد پيش مي‌آيد. وقتي در جست‌وجوي مسرت هستيد، تمام زيبايي‌هاي اطرافتان را خواهيد ديد و هنگامي كه در پي عشقيد كساني را مي‌يابيد كه مي‌توانيد عشقتان را با آن‌ها سهيم شويد. زماني كه مانعي راه شما را مي‌بندد و مشكلات سنگين‌تر مي‌شوند، منابع، هدف و راه‌حل‌ها آشكارتر مي‌شوند و وقتي كه زمان كمي داريد راه‌ ميان بري مي‌يابيد. براي برخاستن راهي منتهي به خرسندي به رويتان باز مي‌شود. دقايق هم مثل روزها و سال‌ها از پس هم مي‌گذرند.

زندگي سوالات بسياري از شما دارد و در پاسخ دادن به آن‌ها است كه مي‌فهميد زندگي ارزشمندترين ثروت است.

فريبا عربزاده

 

 

کیا دوشنبه 16 اسفند 1395 زمان : 20:58 نظرات (0)
بازدید : 105

 

 

هر انسانی به صرف اینکه انسان است، دچار سرگردانی می شود که "من کی هستم؟" بیشتر ادیان به این سوال پرداخته اند. ما باید سعی کنیم شخصیت حقیقی خود را پیدا کنیم. اگر بر مبنای یک شخصیت دروغی عمل کنیم_ شخصیتی که در زیر نقاب پنهان شده است_ همواره از یک توهم به توهم دیگر میرسیم و هیچ وقت از ته دل راضی نخواهیم بود. پس باید دست به کار شویم و نقاب از توهم های خود برداریم.

 

اغلب نمی دانیم چرا ناراحت و ناراضی هستیم. شبیه مسافران ترنی هستیم که نمی دانیم الان کجا هستیم و به کجا می رویم؟ از جایی که می رود و جایی که می ایستد متعجب می شویم. با این حال مسافرتمان را ادامه می دهیم. 

 

برای دستیابی به تصویری واضحتر از زندگی لازم است تغییر مسیر بدهیم، جهت و مقصدمان را عوض کنیم و مهیای دستگاه ها و مسیرهای غیرمنتظره شویم. 

الزامی نداریم در مسیری بمانیم که آن را نمیخواهیم. در سرتاسر زندگی سوزن هایی هستند که باعث شوند خود را روی خط دیگری بیندازیم. 

 

برای بیشتر ما، تامل همانقدر که اجتناب ناپذیر است، سخت هم هست. هر کسی باید به روش خودش، سفرش را برای کسب هدف واقعی زندگی دنبال نماید. بررسی زندگی و احساس سرزندگی به شما کمک می کند که هرچه بیشتر از سفر خود و از منحصر به فرد بودن خود آگاه شوید. 

 

روی این کره خاکی کسی نیست که ترکیب مخصوص شما از نیازها، خواسته ها یا تصویر منحصر به فرد شما را از سعادت داشته باشد. همینطور که هدف خود را در زندگی ایجاد می کنید، باید چگونگی زندگی خود را هم عوض کنید. 

 

هرقدر نیازها و خواسته هایتان روشن تر باشند، روشنی و تمرکز بیشتری را صرف یافتن هدف زندگی خواهید کرد.

ایده آل این است که نگذاریم حتی یک روز هم بدون صرف وقتی برای احیای معنویت بگذرد. در نهایت متوجه ژرف ترین شخصیت وجودی خود میشویم که اشتیاق عظیمی به همراه خواهد داشت.

بنیاد فرهنگ زندگی 

کیا شنبه 14 اسفند 1395 زمان : 18:31 نظرات (0)
بازدید : 71

برای کسب موفقیت تنها تلاش کافی نیست بلکه آشنایی با قوانین مخصوص و به کارگیری آنها در زندگی می تواند شما را سریعتر به اهداف تان رسانده و باعث موفق شدن شما در هر کاری شود.در این بخش 30 قانون جهانی موفقیت را باهم مرور  خواهیم کرد:

1 - قانون انگیزه

هر چه می گویید یا انجام می دهید از تمایلات درونی، خواسته های شما سرچشمه می گیرد. پس برای رسیدن به موفقیت باید  انگیزه ها را مشخص کرد تا با یک برنامه ریزی اصولی به هدف رسید.

 

2 - قانون انتظار

اگر با اعتماد به نفس، انتظار وقوع چیزی را در جهان پیرامونتان داشته باشید آن چیز به وقوع می پیوندد . شما همیشه هماهنگ با انتظارات تان عمل می کنید و این انتظارات بر رفتار و چگونگی برخورد اطرافیانتان تأثیر می گذارد.

 

3 - قانون تمرکز

هر چیزی را که روی آن تمرکز کرده و به آن فکر کنید در زندگی واقعی، شکل گرفته و گسترش پیدا می کند. بنابراین باید فکر خود را بر چیزهایی متمرکز کنید که واقعاً طالب آن هستید.

 

4 - قانون عادت

حداقل  95  درصد از کارهایی که انجام می دهیم از روی عادت است. پس می توانیم عادت هایی را که موفقیت مان را تضمین  می کنند در خود پرورش دهیم؛ و تا هنگامی که رفتار مورد نظر به صورت اتوماتیک و غیر ارادی انجام نشود، تمرین و تکرار آگاهانه و مداوم آن را ادامه دهیم.

 

5 - قانون انتخاب

زندگی ما نتیجه انتخاب های ما تا این لحظه است. چون همیشه در انتخاب افکار خود آزاد هستیم، کنترل کامل زندگی و تمامی آن چه برایمان اتفاق می افتد در دست خودمان است.

 

6 - قانون تفکر مثبت

برای رسیدن به موفقیت و شادی، تفکر مثبت امری ضروری است. شیوه تفکر شما نشان دهنده ی ارزش ها، اعتقادات و انتظارات شماست.

 

7 - قانون تغییر

تغییر ، غیر قابل اجتناب است و ما باید استاد تغییر باشیم نه قربانی آن.

 

8 - قانون کنترل

سلامتی ، شادی و عملکرد درست از طریق کنترل کامل افکار، اعمال و شرایط پیرامونمان به وجود می آید.

 

9 - قانون مسؤولیت

هر چه و هر کجا که هستید به خاطر آن است که خودتان این طور خواسته اید. مسوولیت کامل آن چه که هستید ، آن چه که به دست آورده اید و آن چه که خواهید شد بر عهده خود شماست.

 

10 - قانون پاداش

عالم در نظم کامل به سر می برد و ما پاداش کامل اعمالمان را می گیریم. همیشه از همان دست که می دهیم از همان دست می گیریم. اگر از عالم بیشتر دریافت می کنید به این دلیل است که بیشتر می بخشید.

 

11 - قانون خدمت

پاداش هایی را که در زندگی می گیرید با میزان خدمت شما به دیگران رابطه مستقیم دارد. هر چه بیشتر برای بهبود زندگی و سعادت دیگران کار کنید و توانایی های خود را افزایش دهید، در عرصه های مختلف زندگی خود بیشتر پیشرفت می کنید.

 

12 -  قانون علت و معلول

هر چه به دلیلی رخ می دهد. برای هر علتی معلولی است و برای هر معلولی علت یا علت های به خصوصی وجود دارد، چه از آن ها اطلاع داشته باشید چه نداشته باشید. چیزی به اسم اتفاق وجود ندارد. در زندگی هر کاری را که بخواهید می توانید انجام دهید به شرط آن که تصمیم بگیرید که دقیقاً چه می خواهید و سپس عمل کنید.

 

13 - قانون ذهن

شما تبدیل به همان چیزی می شوید که درباره آن بیشتر فکر می کنید. پس همیشه درباره چیزهایی فکر کنید که واقعاً طالب آن هستید.

 

14 - قانون عینیت یافتن ذهنیات

دنیای پیرامون شما تجلی فیزیکی دنیای درون شماست. کار اصلی شما در زندگی این است که زندگی مورد علاقه خود را در درون خود خلق کنید. زندگی ایده آل خود را با تمام جزییات آن مجسم کنید و این تصویر ذهنی را تا زمانی که در دنیای پیرامون شما تحقق پیدا کند حفظ کنید.

 

15 - قانون رابطه مستقیم

زندگی بیرونی شما بازتاب زندگی درونی شماست. بین طرز تفکر و احساسات درونی شما ، و عملکرد و تجارب بیرونی تان رابطه مستقیم وجود دارد. روابط اجتماعی ، وضعیت جسمانی شرایط مالی و موفقیت های شما بازتاب دنیای درونی شماست.

 

 

16 - قانون باور

هر چیزی را که عمیقاً باور داشته باشید به واقعیت تبدیل می شود. شما آن چه را که می بینید باور نمی کنید بلکه آن چیزی را می بینید که قبلاً به عنوان باور انتخاب کرده اید. پس باید باورهای محدود کننده ای را که مانع موفقیت شما هستند شناسایی کنید و آن ها را از بین ببرید.

 

17 - قانون ارزش ها

نحوه عملکرد شما همیشه با زیر بنایی ترین ارزش ها و اعتقادات شما هماهنگ است. آن چه که

ارزش هایی را که واقعاً به آن اعتقاد دارید بیان می کند ادعاهای شما نیست بلکه گفته ها، اعمال و انتخاب های شما به ویژه در هنگام ناراحتی و عصبانیت است.

 

18 - قانون تأثیر تلاش

همه امید ها، رویاها، هدف ها و آرمان های ما در گرو سخت کوشی است. هر چه بیشتر تلاش کنیم؛ موفقیت بیشتری کسب خواهیم کرد.

 

19 - قانون آمادگی

در هر حوزه ای موفق ترین افراد ، آن هایی هستند که وقت بیشتری را صرف کسب آمادگی برای انجام کارها می کنند. عملکرد خوب نتیجه آمادگی کامل است.

 

20 - قانون حد توانایی

شاید برای انجام همه کارها وقت کافی وجود نداشته باشد ولی همیشه برای انجام مهم ترین کارها وقت کافی هست. هر چه بیشتر کار کنیم کارایی بیشتری پیدا می کنیم. اما باید اموری را بر عهده بگیریم که در حد توانمان باشد.

 

 21 - قانون تصمیم

مصمم بودن از ویژگی های اساسی افراد موفق است. در زندگی هر جهشی در جهت پیشرفت هنگامی حاصل می شود که در  موردی تصمیم روشنی گرفته باشیم.

 

22 - قانون خلاقیت

ذهن ما می تواند به هر چیزی که باور داشته باشد دست یابد . هر نوع پیشرفتی در زندگی با یک ایده آغاز می شود و چون توانایی ما در خلق ایده های جدید نامحدود است آینده نیز محدودیتی نخواهد داشت.

 

 23 - قانون استقامت

معیار ایمان به خود، توانایی استقامت در برابر سختی ها، شکست ها و ناامیدی هاست . استقامت ویژگی اساسی موفقیت است . اگر به اندازه کافی استقامت کنیم، طبیعتاً سرانجام موفق خواهیم شد.

  

24 - قانون صداقت

خوشبختی زمانی به سراغ ما می آید که تصمیم بگیریم هماهنگ با والاترین ارزش ها و عمیق ترین اعتقادات خود زندگی کنیمهمواره باید با آن بهترین بهترین ها که در درون مان وجود دارد صادق باشیم.

 

 25 - قانون انعطاف پذیری

در تعیین اهداف خود قاطعیت داشته باشید، اما در مورد روش دست یابی به آن ها انعطاف پذیر باشید. درعصر تحولات سریع و رقابت شدید، انعطاف پذیری از ضروریات است.

 

 26 - قانون خوشبختی

کیفیت زندگی ما را احساسمان در هر لحظه تعیین می کند واحساس ما را تفسیر خودمان از وقایع پیرامونمان مشخص می سازد، نه خود وقایع. هرگز برای این که تجربه خوشی از دوران کودکی داشته باشید دیر نیست. کافی است گذشته را مرور کنید  و روشی را که برای تفسیر تجربیات خود داشته اید تغییر دهید.

  

27 - قانون تعجیل

ما همواره دوست داریم که هر چه زودتر به آرزوهایمان برسیم، به همیت دلیل است که در تمام عرصه های زندگی بی قراریم.

  

28 - قانون فرصت

بهترین فرصت ها اغلب در معمولی ترین موقعیت های زندگی مان به وجود می آید. پس بزرگترین فرصت ها به احتمال زیاد همیشه در دسترس ماست.

  

29 - قانون خود شکوفائی

شما می توانید هر چه را که برای رسیدن به اهداف تعیین شده خود به آن نیاز دارید بیاموزید. آن هایی که می آموزند توانا هستند.

 

30 - قانون بخشندگی

هر چه بیشتر ، بدون انتظار پاداش به دیگران خدمت کنید خیر و نیکی بیشتری به شما می رسد، آن هم از جاهایی که اصلاً انتظار ندارید. شما تنها در صورتی حقیقتاً خوشبخت خواهید شد که احساس کنید به دلیل خدمت به دیگران انسان با ارزشی هستید .

 

  منبع: نمناک

کیا پنجشنبه 12 اسفند 1395 زمان : 14:19 نظرات (0)

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 144
  • بازدید ماه : 607
  • بازدید سال : 3,147
  • بازدید کلی : 31,104

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد